Stel u voor: u bestelt online een bank van leer, maar ontvangt er een van stof. Of u annuleert uw abonnement op een streamingsdienst, maar het wordt tóch op uw creditcard in rekening gebracht Het zijn van die vervelende dingen die iedereen kan overkomen. Als u met uw ICS creditcard betaalt, kan ICS gelukkig proberen uw geld terug te krijgen.
Afgelopen jaar heeft ICS zo’n 20.000 klanten met succes geholpen om hun geld terug te krijgen. Dat is het voordeel van betalen met een creditcard van ICS: we vinden het belangrijk dat onze klanten eerlijk worden behandeld en helpen op momenten wanneer dat niet gebeurt. En daarom kunt u in veel gevallen uw geld terugkrijgen als u onterecht ergens voor heeft betaald.
Nep-sneakers
Mischa: ‘De meeste mensen die ik spreek, maken ongeveer hetzelfde mee: ze dachten dat ze een bepaald product hadden besteld, maar het bleek iets anders te zijn. Laatst had ik bijvoorbeeld een man aan de lijn die dacht dat hij een paar Adidas-sneakers had besteld. De website leek betrouwbaar, was ook mooi vormgegeven enzo. Maar toen hij de sneakers thuisgestuurd kreeg, bleken ze nep te zijn. Je moet echt goed opletten tegenwoordig. Online is het toch wat makkelijker om consumenten te bedonderen, helaas. Het helpt om bijvoorbeeld de Over ons-pagina goed te bestuderen. En om te bestellen bij webshops die je al kent, waarvan je weet dat ze betrouwbaar zijn. Zie ook onze Tips betwisten onterechte creditcardbetaling. En mocht het dan toch een keer fout gaan, dan is het fijn dat je via ICS kunt proberen je geld terug te krijgen.’
Vals abonnement
‘Treurig vond ik het verhaal van een oudere dame die naar ons belde, omdat ze vastzat aan een abonnement op vitaminepillen. Ze had een test ingevuld op internet en daarna kreeg ze een gratis startpakketje aangeboden. Ze hoefde alleen de verzendkosten te betalen. Dat leek haar wel wat. Wat er niet bij stond op de site, was dat ze meteen toestemming gaf voor een abonnement van € 32 in de maand. Dat merkte ze pas toen het eerste bedrag werd afgeschreven. Vervolgens lukte het haar niet om het abonnement te stoppen, omdat het bedrijf niet reageerde op haar berichten. Dan is het heel fijn dat wij kunnen proberen het geld terug te krijgen. Het is een geluk dat ze had betaald met haar creditcard.’
Een onterechte betaling betwisten
Heeft u ook een betaling met uw ICS creditcard gedaan waarbij de verkoper afspraken niet nakomt? Neem dan eerst contact op met de verkoper om samen een oplossing te vinden. Lukt dit niet of reageert de verkoper niet? Dan kunt u de transactie betwisten. We doen dan ons uiterste beste om het transactiebedrag voor u terug te krijgen. Zo maken we online betalen een stuk veiliger voor onze klanten.
Een transactie betwisten kan bijvoorbeeld in de volgende gevallen:
- U heeft door een technische storing twee keer hetzelfde bedrag betaald voor een product of dienst.
- U heeft een abonnement op de juiste manier geannuleerd, maar het maandbedrag wordt toch afgeschreven.
- U heeft een product ontvangen dat er anders uitziet dan op de website beschreven stond.
- U heeft een namaakversie ontvangen van een product dat op de website werd verkocht als ‘echt’.
- U bent onder valse voorwendselen een abonnement op iets aangegaan.
- U heeft op tijd een product geannuleerd, maar de verkoper betaalt het bedrag niet terug.
- U heeft geld gepind met uw creditcard, maar er kwam maar een deel van het geld (of helemaal niets) uit de automaat.
Als ICS willen we u hierbij graag helpen. Bekijk hoe we dat doen.
Aflevergarantie
Heeft u iets gekocht met uw creditcard en is het niet geleverd? Met de Aflevergarantie kunt het aankoopbedrag van uw bestelling terugvragen via ICS. We doen dan ons uiterste beste om dit bedrag voor u terug te krijgen. Check de Algemene Voorwaarden voor meer informatie.
Zorgeloos betalen
Met uw ICS creditcard kunt u dus met een gerust hart betalen dankij de Aflevergarantie en de mogelijkheid om een onterechte transactie te betwisten!